Vés al contingut (premeu Retorn)

Landini - UPC: exemple de relació universitat empresa

No és nova la notícia, però no per això deixa de tenir interès. El passat mes de Gener, i fidels a la tradició que es manté des de fa uns anys, l'empresa AgriArgo Ibérica S.A. va fer lliurament al professor Emilio Gil, Director de la Unitat de Mecanització Agrària de la UPC, d'un nou tractor Landini REX 90. Des de fa ja algunes campanyes, l'equip de recerca que dirigeix el Dr. Gil, ha comptat amb un tractor específic per a explotacions de fruiteres i vinya, de nova generació i amb òptimes prestacions per al treball a realitzar. La línia de recerca que des de fa anys es realitza a la UMA se centra, fonamentalment, en la millora de les tècniques d'aplicació de fitosanitaris, i en l'avanç del que es coneix com a viticultura de precisió. Els requeriments quant a característiques específiques d'un tractor capaç d'accionar un equip proveït de sensors de diversos tipus, sistemes de posicionament global, electrovàlvules, velocímetres, etc. es veuen àmpliament correspostos amb el Landini Rex 90, disponible gràcies de nou a la col·laboració universitat – empresa, personalitzada en aquest cas per AgriArgo Ibérica.

Una vegada més es posa de manifest que aquest tipus de relacions, en les quals la UMA té àmplia experiència, són sempre beneficioses per a totes les parts. I en aquest cas, cal apuntar un col·lectiu que també surt agraciat d'aquesta col·laboració: el dels estudiants. Per a ells representa la possibilitat de disposar d'un tractor de nova generació, amb tot l'equipament necessari per a una adequada gestió de l'explotació, la qual cosa els permet estar al dia en els aspectes relacionats amb la mecanització agrària.

Landini UPC

Antoni Esteve (Director General de AgriArgo Ibérica, S.A.) fa entrega al professor Emilio Gil, de la Universitat Politècnica de Catalunya, del nou model Landini Rex 90, a les instal·lacions d'Agròpolis. També hi és present a l'acte l'Enric Armengol, Director de Marketing d'AgriArgo Ibérica i antic alumne de l'Escola Superior d'Agricultura de Barcelona.